Hoe laat je invloedrijke mensen jouw merk promoten?

porte paroleStel je eens voor dat een bekend persoon – een beroemdheid, begrip, smaakmaker, trendsetter of grote naam uit de industrie – jouw product zou gaan gebruiken en erover zou gaan praten en schrijven. Jouw zaak zou opeens zichtbaar worden in het drukke bedrijfsleven en je omzet zou meteen omhoog schieten.

Geloof mij maar, dat is geen onmogelijk scenario. Het kan ieder klein bedrijfje lukken, zolang je maar een goed doordacht plan hebt. Je kan ten slotte niet zomaar op Gwyneth Paltrow afstappen en haar vragen om jouw handtas te kopen en online te promoten. Continue Reading

8 manieren om medewerkers te tonen dat je ze waardeert

breakfastIk ben ervan overtuigd dat werknemers een bedrijf maken. Daarom ben ik mijn geweldige team zo dankbaar. Er gaat geen dag voorbij dat ik niet dankbaar ben voor de buitengewone copywritingvaardigheden en het enthousiasme voor onze klanten.

Als je op zoek bent naar ideeën voor een extraatje of een leuk gebaar om je waardering te laten zien aan je team volgen hier 10 dingen om te overwegen: Continue Reading

Gebruik maken van Twitter-analyses

twitter analyticsHeb je een Twitter-account? Twitter is een uitstekende manier om in contact te komen met klanten, partners, verkopers, concurrenten en iedereen die mogelijk invloed kan hebben op je onderneming.

Wist je dat Twitter analyses heeft ingebouwd die je op elk gewenst moment kan checken? Bezoek analytics.twitter.com eens. Tada! Als je het over geweldige data hebt – ligt daar een goudmijn die veel verder gaat dan retweets en favorieten.

Als je echt je Twitter-activiteiten wil verbeteren, moet je hier eens naar kijken: Continue Reading

Hoe je de aandacht van volgers op Instagram trekt

instagramImitatie is een groot compliment, maar als socialmediastrategie is het echt een heel effectief middel. Je hoeft geen tijd en geld te verspillen om manieren uit te vinden waarmee je het aantal likes, reacties, gedeelde berichten en dus je  klantenbinding op jouw socialmediakanaal kan vergroten: er bestaan namelijk al bewezen methodes die echt werken.

Vandaar deze post op Instagram, het snelst groeiende socialmediaplatform dat er is. Dan Zarrella, de socialmediawetenschapper, publiceerde onlangs heel interessante grafieken op de website The Science of Instagram. Hieronder heb ik de meest relevante tips over klantenbinding op Instagram samengevat: Continue Reading

Instagram of Pinterest, kies wat het beste bij jou past

pinterest bisDe sociale mediaplatformen Instagram en Pinterest richten zich allebei op het delen van foto’s, maar dat is eigenlijk de enige overeenkomst. Het zijn juist heel verschillende platformen waar kleine bedrijven verschillende ervaringen mee hebben en verschillende voordelen uit halen. Hieronder een uitleg van beide platformen, met informatie over hun gebruikers en de voordelen ervan voor kleine bedrijven.

Instagram is een app voor mobiele telefoons waarmee je foto’s kan delen Continue Reading

Wat we zeggen als we praten over voedsel

mangerHoe zorgvuldig heb je het taalgebruik op je menu overwogen? Prefereer je lange, prozaïsche omschrijvingen, of eenvoudige woorden? Als je er niet over hebt nagedacht, kun je er nu misschien even bij stilstaan.
Volgens een recent artikel in The New York Times blijven de woorden die je gebruikt om je gerechten te beschrijven meer hangen dan je denkt. Mensen lijken immers een collectief begrip te hebben als het over de waarde en betekenis van woorden gaat inzake voedsel. Als mensen over voedsel praten, lijken ze een gemeenschappelijke taal te spreken. Continue Reading

Hoe Facebook Polls gebruiken

sondage facebookDe beste manier om zich met klanten in te laten op Facebook verandert dikwijls.

Een van de meest hardnekkige problemen van bedrijfspagina’s op Facebook is hoe je betrokkenheid kunt stimuleren. Het lijkt erop dat Facebook constant de regels verandert over wie al dan niet je post kan zien. Maar één ding blijft overeind staan: hoe meer mensen het vanzelfsprekend vinden je Facebookpagina te bezoeken of erop te reageren, hoe meer mensen je post zullen zien.  Continue Reading

Vijf tips voor het schrijven van een geweldige gastblog

blogHet schrijven van een artikel voor een blog van een ander of een regionale krant kan als een efficiënte marketing strategie dienen. Zowel een artikel als blogpost geven je namelijk de kans om jezelf te presenteren als een expert in jouw werkdomein. Bovendien trek je op deze manier misschien wel nieuwe klanten aan.

De volgende vijf eenvoudige tips helpen je bij het presenteren van jezelf als een gastblogger of -schrijver.

Kies een toegankelijk, realistisch doelwit Continue Reading

Acht fundamentele te vermijden enquêtefouten

enquêteVermijd deze fouten bij enquêtes.

Als je ooit een enquête hebt samengesteld, dan weet je dat het niet zo eenvoudig is als het lijkt. Je kan heel wat fouten maken, van kleine zoals het verkeerd spellen van een woord, tot grote zoals de enquête naar de verkeerde groep mensen sturen.

Deze blogpost richt zich vooral op de vragen die je stelt, want goede vragen staan garant voor een geldig resultaat. Hieronder vind je acht fundamentele enquêtefouten en hoe ze te vermijden: Continue Reading

Leg emotie in je content en spreek je publiek beter aan

emotionVolgens een onderzoek van de psychologie-afdeling van de Universty of London College herkennen mensen globaal zes basisemoties. Twee daarvan zijn positief: verrassing en vreugde. De andere vier zijn negatief: verdriet, angst, boosheid en walging.

Omdat ik noch psycholoog, noch socioloog of antropoloog ben, kan ik niet zeggen waarom we twee keer zoveel negatieve emoties ervaren als positieve (maar ik kan wel raden dat het te maken heeft met ons overlevingsmechanisme). Laten we ons, voordat we naar de negatieve emoties kijken, eerst focussen op de twee positieve emoties en hoe we die kunnen gebruiken voor marketingdoeleinden. Continue Reading